Du er her: Sundhed på medaljen  »  Sund livsstil  »  Hvordan til at styrke kroppens modstandskraft?

Hvordan til at styrke kroppens modstandskraft?

Sund livsstil       
Hvordan til at styrke kroppens modstandskraft?

Daglig stress, hurtigt tempo i livet, stillesiddende arbejde. Alle disse faktorer effektivt at reducere modstanden af kroppen. Hvad kan vi gøre for at styrke immunitet?

Ofte en kold? Eller lider stadig det samme? Træt af dig selv gå på trapper og lider af søvnløshed? Sikkert du er immunkompromitterede. Mød vores råd, som vil hjælpe dig med at forbedre dit helbred.
 

1. Søvn og søvn igen

For at fungere ordentligt, kroppen af en voksen behov optimalt 7-8 timers søvn om dagen. Når natten for at slappe af og slappe bruge mindre tid, betyder det ikke påvirke vores ret til modstand. Træt og et nervesystem, fordi så bliver det mere modtagelige for alle former for infektioner, og vi stadig er syge.

2. Flyt

Resistens vil forbedre når vi husker den daglige dosis af fysisk aktivitet. Hver dag, vi skal forkæle dig selv mindst en lang, rask gåtur, og tre gange om ugen for at huske for regelmæssig træning. At tage sig af trafikken, kan du tilmelde dig fitness klasser eller begynde at køre. Er også en god idé at købe øvelse udstyr derhjemme (f.eks. Cyklen stationær) og den systematiske brug af det.

3. Lever dig selv antioxidanter

Resistens at forbedre antioxidanter for at beskytte os mod frie radikaler angreb på kroppen, hvilket ofte fører til en række sygdomme og infektioner. Således at drage fordel af den gavnlige effekt af antioxidanter i kosten bør gennemføres flere grøntsager og frugter. En god måde at gøre dette på er f.eks. Spise æbler, før mindst en af måltider i løbet af dagen.

4. Mute den

For at hjælpe kroppen til at regenerere og få større modstand, er det værd hver dag for at finde tid til at geare ned og slappe af værdifuld. I stedet for at se tv eller sidde på Facebook, læse en interessant bog eller tale med en betroet person. Det bør også arrangere dig selv en afslappende bad eller "home spa".