Du er her: Sundhed på medaljen  »  Sund livsstil  »  Hvordan til at bekæmpe ømhed?

Hvordan til at bekæmpe ømhed?

Sund livsstil       
Hvordan til at bekæmpe ømhed?

Sourdoughs er den almindelige betegnelse for bandet forsinket muskelsmerter. Det sker på grund af alt for anstrengende motion, som ikke blev fremstillet muskler og kan vare i flere dage.

En fælles myte har det, der forårsager dem mælkesyre - et biprodukt af metabolisme, ophobes i muskler på grund af iltmangel. Men i virkeligheden er syrevaskede ud af det strømmende blod efter ca. to timer. Det var ham ikke forårsage smerte - denne mikro muskelskade. Ubehagelig følelse sker normalt efter 3-7 dage, og er naturligt - i denne periode er underlagt regenerering og muskel styrke. Symptomer på overtræning kan afbødes på flere måder.

1. Massage

Hovedformålet er at forbedre blodcirkulationen. Top forfølge det hele hånden med varierende grader af pres. Den fremskyndede blodcirkulationen mælkesyre er hurtigt fjernes fra kroppen. Fremgangsmåden kan i begyndelsen være smertefuldt, men som en blid massage gradvist bringe den ønskede relief.

2. Et varmt bad

Også her er temperaturen styrkende virkning på blodcirkulationen og reducerer niveauet af metabolitter. Fra tid til anden kan du hælde koldt vand smertefulde pletter skiftevis med varm. Derfor også en god idé at tage et dampbad i en sauna - det vil medføre en yderligere iltning af kroppen og dens hurtigere helbredelse.

3. Salver opvarmning

Stimulere sensoriske nerveender i huden og forårsage lokal hyperæmi, der fremmer optagelsen af ​​methylsalicylat, og fjernelse af toksiner.

4. Frugt, grøntsager, vand

Suppleret med en række vigtige vitaminer og mineraler, der er tabt under træning - magnesium, kalium, vitamin C. Især er det værd at tage fødevarer rige på jern, som syntetiserer hæmoglobin og dermed forbedrer transporten af ​​ilt i blodet.