Du er her: Sundhed på medaljen  »  Sund livsstil  »  Hvordan man kan forbedre din kondition?

Hvordan man kan forbedre din kondition?

Sund livsstil       
Hvordan man kan forbedre din kondition?

Ingen betingelse normalt manifesterer sig, når de forsøger at fange bussen brød elevator eller for første gang i år, vi deltager i et bjerg udflugt. Så begynder vi at beklage, at længe siden ophørt med at bekymre sig om formen. Det er en ændring og, vigtigst af alt, er det muligt i et par uger.

Fundamentet: fysisk aktivitet

Den affældige fysiske kondition er ikke kun en mangel på regelmæssig træning. Betingelsen er også påvirket af, hvordan vi spiser, om vi lever i stress, eller sove godt og ikke regulerer os narkotika og afhængighed. Efter alt, fysisk aktivitet er den vigtigste af alle disse faktorer. Hvis du ikke træner, men vi er bare ikke i form. Og det er vigtigt i mange andre, foruden jagter bussen og forsøger at overvinde trapper situationer. Takket være god stand er mindre tilbøjelige til at blive såret, bliver vores krop mere modstandsdygtige, vinder psyke. Høj form, er også temmelig silhuet. I to ord - de samme fordele. Det første skridt mod en forbedring af tilstanden er derfor en tilbagevenden til motion.

I første omgang kan det være svært for os, især hvis du trænet i årevis, så sørg for at måle styrken af ​​hensigter. I valget af egnede idræt bør vi tage hensyn til alder og helbredstilstand, men også smager. Bortset fra dette, vi beslutter at vælge, lad os praksis intervaller. Interval træning omfatter cardio træning til gruppen. Ideel bygger på den betingelse, aerobe udholdenhed kroppen, forbedrer hjertefunktionen, og fremmer også afbrændingen af ​​en stor mængde kalorier på kort tid. Den består af at anvende en variabel træningsintensitet - først vi praktiserer meget hårdt, og efter et stykke gå til afsnittet hvile, og så skiftevis.

Interval træning er korte. Bare der vil vare mindre end en halv time, og effekten er opnået. I begyndelsen, vi bruger på dem selv efter flere minutter. Men, de ikke gør hver dag. Intervaller modsætning til den gængse opfattelse, kan være en del af at træne begyndere på dårlig form. I deres tilfælde, må det antages, kun lavere samlet intensiteten af ​​din træning.


Slutningen af ​​dovenskab

Nu, hvor vi tager for regelmæssig træning, gør det ikke ondt på samme tid at tage sig af fysisk kondition i din daglige livsstil. I det omfang det er muligt, sige op bil transport og offentlig transport. Vi vælger at pendle eller adgang til fods. Bygningerne navigering trappen i stedet for hver gang du bruger elevatoren. Endelig lad os beskytte formelle træning. Lad ikke, at intervallet mellem successive beløb sig til mere end to dage.


Rationel ernæring

Sund kost er også et element af god sundhedspleje. Hvis du føler mangel på samme er nok ikke bare en lille smule, bevæger vi os, men samtidig nærer ikke den bedste. Junkfood, eller fastfood, øjeblikkelige produkter, slik og salte snacks bør fjerne fra din daglige kost, og erstatte dem afbalanceret måltider, som vil omfatte høj kvalitet kulhydrater, proteiner, vitaminer og sporstoffer, der er nødvendige for en korrekt funktion af kroppen. Fratræde hvidt brød og almindelig pasta eller ris til fuldkornsprodukter, lad os spise en masse grøntsager, lad os begrænse indtagelsen af ​​salt og ofte koge derhjemme. Regelmæssig fysisk aktivitet gør os mere krævende med hensyn til ernæring, så afhængigt af disciplin, lad os finde ud af, hvad du skal spise.