Du er her: Sundhed på medaljen  »  Sund livsstil  »  Ledsmerter vs sport. Hvad toget til at lindre led og muskler?

Ledsmerter vs sport. Hvad toget til at lindre led og muskler?

Sund livsstil       
Ledsmerter vs sport. Hvad toget til at lindre led og muskler?

Slidgigt er en af de livsstilssygdomme. Ofte har vi det på efterspørgslen, fordi mange af os kender ikke mådehold i sport. Men manglen på bevægelse er også farligt for dine led.

Ikke kun den aldrende af organismen påvirkes af slitage af leddene. For at fremskynde deres ødelæggelse kan føre gener, rygning, dårlig kvalitet kost, stillesiddende livsstil og manglende motion, men ... for intens bevægelse. Hvordan finder en mellemvej, der vil give os nogen skade på leddene forblive fysisk aktive?

Exit højre på flugt

Mode på flugt er i fuld gang. Ikke alle har ikke råd til at praktisere denne sport. Det er velkendt, at den cross-country uddannelse, især de intense, stærkt ladede damme. Selv hvis redskabet ikke lider vores smerte, og den næste dag jeg vågner op med hævede knæ, skal du huske, at udføres dårligt eller for anstrengende træning gradvist ødelægge vores leddene. Et sundt og sikkert kursus består af: gode sko, passende varmt tøj, den tidligere varme-up, der strækker og korrekt løbeteknik. Top på flugt komme ud, de som overvinde uger på 10 til 30 km, øge styrken gradvist og ikke vejer mere end 85 kg. Overvægt er, desværre, en kontraindikation for denne sport. Ligesom sygdommen og ledsmerter.

Giv en pause leddene

Mild til moderat gigt smerter indtruffet før eller under en træning, et signal, der midlertidigt er vi nødt til at fokusere på andre dele af kroppen og på en anden slags indsats. Lad os øve armene, eller går en tur os gå til swimmingpoolen. Lad os gøre det samme, når den næste dag, vi føler, at vi har brugt leddene. Et par dages hvile vil tillade dem at regenerere, og behøver ikke at være en tid med inaktivitet. Mange former for fysisk aktivitet virker på afslappende leddene. For det første, skal du udskifte øvelse i vandet. Svømning eller vandaerobic meget effektive i at brænde fedt og opbygge tilstand, og samtidig give kroppen en pause. For smertende, anstrengte samlinger er gavnlige udover gå. Men hvis du stavre afslappede udendørs keder os, så lad os øve stavgang. For sikker samlinger er også kører på cykel, forudsat at ride på fladt terræn eller beslutte på en stationær cykel eller spinning. Konkurrencedygtige mountainbike kan skade os, fordi det overbelaster leddene. Den samme situation er til sport ketsjere, der misbruger begge leddene i arme og ben. Sidstnævnte kan gøre skade på skiløb og skøjteløb. Damme engagere, undertiden med stor intensitet under træning i motionscenter og fitness klasser. Hvis du ikke ved, om vi kan udføre data øvelser, om deres problemer med leddene tale med træneren eller fysioterapeut. Lad os gøre det, især når ledsmerter er ledsaget os hele tiden. Så skal du også annullere aktivitet skærpende leddene.