Du er her: Sundhed på medaljen  »  Mad  »  Magnesium - funktioner og måder at forhindre mangel

Magnesium - funktioner og måder at forhindre mangel

Mad       
Magnesium - funktioner og måder at forhindre mangel

Magnesiummangel berører en stor del af befolkningen i Polen. Lide for hendes yngste og de ældste. Magnesium er desværre stadig undervurderet ingrediens, der med fordel påvirker ikke kun vores fysiske sundhed, men også på psyken og udseende.

Hvorfor har vi brug magnesium?

Det er en af de mest almindelige og endnu mest værdifulde elementer. Det sker i praktisk talt alle celler i det menneskelige legeme.

Magnesium er involveret i overførslen af nerveimpulser, og bidrager til driften af nervevævet. Han har sin uvurderlige betydning for balancen i psykosomatiske. Dette forhindrer muskelkramper, forbedre deres funktion. Understøtter immunsystemet og mindsker risikoen for hjerteanfald. Fremmer produktionen af insulin og forhindrer aflejring af cholesterol i blodkarrene.

 

Årsager til magnesiummangel

Efterspørgslen efter magnesium normal mand er 300-400 mg dagligt. I betragtning af at en stor mængde af magnesium leveres i kosten og i stigende grad møder vi mad og kunstigt befrugtet med en modificeret magnesium i det bliver mindre.

De mest almindelige årsager til magnesiummangel er misbrug af alkohol, drikker store mængder af kaffe, brug af prævention, utilstrækkelig drikkevand, stress, nedsat nyrefunktion og overskydende fedt i kosten.

Magnesium mangel er manifesteret i form af øget neuromuskulær irritabilitet. Du vil bemærke er bl.a. tics, hjerteabnormiteter, mange kramper, prikken i ekstremiteterne og følelsesløshed, hårtab, kvalme, diarré og koncentrationsbesvær. Magnesium mangel kan også forårsage depression.

 

Hvordan til at bekæmpe med magnesium mangel?

Ud over tilskud, den eneste passende type kamp med magnesium mangel er kosten og ændre kosten. Før fastsættelse af, hvad du skal spise, er det værd at huske på, at magnesium absorption afhænger af vitamin B6, som er bl.a. i bælgfrugter, valnødder, sojabønner, boghvede, græskarkerner, rugbrød.

En af de bedste elementer i kost rig på magnesium er fuldkornsbrød. Hertil skal føjes til din kost græskar og solsikkefrø, spirer, mandler, laks, hellefisk, spinat, ris (især brun), bønner, havregryn, mørk chokolade og kakao.

Ved anvendelsen af magnesiummangel kost og tage kosttilskud skal huske at forsøge ikke at overdosere på magnesium. De symptomer, vores krop lider et overskud af magnesium er: svaghed, nedsat vejrtrækning, hypotension eller hjertearytmi.